Dlaczego laptopy poleasingowe są sprzedawane w tak dobrych cenach

2019-10-15
Dlaczego laptopy poleasingowe są sprzedawane w tak dobrych cenach

Niska cena = wątpliwości

Widząc niską cenę laptopa poleasingowego, nasuwają się wątpliwości co do jakości sprzętu, jego trwałości i żywotności. Biorą się zazwyczaj stąd, że jesteśmy przyzwyczajeni do schematu „za dobrą jakość trzeba zapłacić więcej”, podobnie jak za znaną markę. W przypadku komputerów poleasingowych otrzymujemy wszystko to za cenę niższą niż niejeden sprzęt wystawiony w sklepie elektronicznym, a do tego cieszymy się użytkowaniem legalnego, darmowego oprogramowania i roczną gwarancją. Co jest nie tak? Otóż nic!

Laptopy poleasingowe zazwyczaj pochodzą od korporacji, firm sektora bankowego lub tych z branży IT. Oni natomiast nie oszczędzają na zakupie urządzeń, ponieważ potrzebują sprzętu niezawodnego, wytrzymałego i bezawaryjnego – inwestują więc w komputery, których wartość przewyższa budżety domowych użytkowników. Nierzadko decydują się na zakup urządzeń niedostępnych na rynku konsumenckim: takich z dodatkowymi zabezpieczeniami (np. skaner linii papilarnych), o podniesionej odporności na wstrząsy czy uderzenia, czy też charakteryzujących się indywidualnie dobranymi parametrami. To też modele klasy biznesowej, których nie kupimy w żadnym sklepie, ponieważ ze względu na swoją wysoką cenę nie trafiają do masowej sprzedaży.

Dlaczego korporacje pozbywają się dobrego sprzętu?

Pozostaje więc pytanie: dlaczego korporacje pozbywają się dobrego sprzętu, który tyle ich kosztował? Laptopy poleasingowe na rynek trafiają najczęściej po okresie 2 lat, chociaż znaleźć można też perełki po 6 miesiącach użytkowania. Większe firmy najczęściej decydują się na zakup komputerów mobilnych i stacjonarnych w leasingu, czyli formie kredytowania dostępnej dla przedsiębiorców. Leasing zazwyczaj udzielany jest na okres gwarancji sprzętu, dzięki temu po dwóch, czy – w przypadku dłuższego okresu gwarancji – trzech latach mogą wymienić sprzęt na nowszy, bardziej wydajny. Ich „stary” trafia do sprzedaży, a ze względu na to, że jest już używany (choć nie zużyty) ma dużo niższą cenę. Celem korporacji nie jest też zarobienie na tych urządzeniach, więc nie zawyżają ich cen.

Od czego zależy cena laptopa poleasingowego?

Powszechnie wiadomo, że komputery poleasingowe są dużo tańsze od tych nowych, zakupionych bezpośrednio w sklepie elektronicznym. Jednak widełki cenowe są naprawdę duże, bo możemy kupić laptopa za 300 czy 400zł, ale możemy też zainwestować więcej, około 2000 zł. Podstawowe czynniki, stanowiące o cenie, to: ·        

  • marka,        
  • jakość,         
  • stan komputera,       
  • długość użytkowania,         
  • marża sprzedawcy.

Laptop firmy DELL będzie dużo droższy niż Fujitsu, natomiast Lenovo o procesorze Core i5 będzie droższy niż ten z Core i3. Wpływ ma stan komputera - widoczne ślady użytkowania obniżą cenę, choć wiele komputerów poleasingowych wygląda jak nowe. Przeciętny czas użytkowania z komputera w korporacji to 2-3 lata, lecz na rynku kupić można też sprzęt, z którego korzystano dłużej i będzie się on charakteryzował niższą ceną. Marża sprzedawcy to ostatni czynnik. Biura i przedsiębiorstwa odsprzedają swoje komputery firmom, które najpierw czyszczą urządzenia, formatują dyski i usuwają wszelkie dane, a później dodają do swojej oferty. Cena wyjściowa jest więc uzależniona od tego, jaką marżę narzuci finalny sprzedawca.

Jak widać, nie ma w tym żadnego oszustwa, ani pułapek – sprzęt poleasingowy to świetny wybór, jeśli zależy nam na wysokiej jakości wykonania laptopa oraz dobrej klasy parametrach i nie powinna nas „przestraszyć” jego niska cena.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel